torsdag 11 mars 2010

Det blir åtminstone inte trist när hjulen snurrar fort. Stämmor, årsmöten och listor som skall fastställas. Inser att det väcker mycket känslor. Vet inte om det är just denna gång som så mycket händer eller om det alltid händer en massa tok när det närmar sig val. I Västerås råder tydligen inte fullständig harmoni f n och jag själv har idag pratat med en mångårig medlem som efter att ha uppburit en viktig post hela mandatperioden men bara varit på två gruppmöten blir ytterst förnärmad över att inte få fortsätta. Skall visserligen inte sätta mig till doms över någon men måste få lov att stilla undra var den egna självbilden är. Samt hur man ser på politiken som ett lagarbete. Har lovat mig att aldrig upphöra med att bli förvånad, så jag blev förvånad i dag.

Har varit på turné med tre tonårtjejer. De har på sju dagar sett fyra konserter med Tokio Hotel (om du nu vet vad det är för något) och sista fem dagarna var det min ödeslott att vara deras transportstöd. Till Göteborg, från Gbg till Sthlm (fick någon form av matförgiftning på natten så riktig purfräsch var man inte) och Finlandsfärja. I land i Helsingfors, checka in på bra hotell, tillbaka till Sthlm på måndag och hemma tisdag förmiddag. Tror inte att jag kommer att be om att få göra om trippen även om tjejerna gjorde sitt bästa för att inte störa den "gamle" när han behövde sova....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar