onsdag 8 september 2010

Valrörelse på allvar

Hur viktiga är sociala medier. Känns som om den frågan kan besvaras på en mängd olika sätt. I debatten i P4 radio Västmanland togs citat från bloggar upp. Får väl säga att det var tur att de missat min eftersom jag varit dålig på att uppdatera. Fick mig en liten tankeställare där.
Med fascination konstaterar jag att tanken på vårdnadsbidrag får många att slå bakut. Vanligaste kommentaren är att det är en kvinnofälla.

Jag är mycket förundrad över hur man kan se sina barn som fällor. Vänd på det det. Arbete och karriär måste då vara fällor för barnen. Karriärer håller dig borta från ditt barn...
Vi talar sen om valfrihet, att välja karriär eller välja mer tid för barnen. Borde inte familjer få välja det själva? Är det så kontroversiellt att vilja vara med sina barn tills de fyller 3 år? Jag tycker det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar