söndag 29 mars 2009

Söndag kväll är cyberspace och eterkväll. Har varit och sänt närradio, mitt lilla hobbyprojekt där jag kan spela allsköns känd och okänd musik utan massa konstiga reklamavbrott eller krystade manus. Bara kul musik och en massa värdelöst vetande. Vill du ha koll på vad jag spelat så får du leta på min hemsida, listan ligger där.
Sen är det information till de som vill veta lite extra om vad som sker i den politiska veckan men det brevet går ut separat och vill du ha det så får du begära att bli upplagd på sändlistan annars så slipper du.

Har börjat renovera ett av dotterns två rum. det blir till att slåss med tapetvåder igen, det var ett tag sedan men man blir nog aldrig fri från det otyget.
Kollade även i en present som jag fick i veckan men som kom igår kväll, en ölkyl till relaxrummet, snacka om vardagslyx.

I morgon är det fullmäktige, skolinspektionen har upptäckt att våra skolor inte uppfyller nationella mål om kunskap, de är trygga men kan för lite, kan bli kul debatt i morgon. Sen vill man nalla ett par miljoner från idrottshallen som är tänkt attt byggas i Kolbäck, kommer de miljonerna någonsin tillbaka och blir det överhuvudtaget någon hall med nuvarande majoritet? Troligen en berättigad fråga.

Åke är vanskapt! En god vän tillika vetrinär har konstaterat att Åkes framben är fullständigt felvinklade, vi får hoppas att han är som en humla och inte bryr sin om att det inte skall fungera. Han hade åtminstone inga bekymmer när jag släppte honom lös i nära skogen, han lekte häcklöpare över allt högre än en decimeter, dvs i stort sett allt.

Var rädd om dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar