torsdag 15 oktober 2009

Har en kompis som jag måste släpa runt på hela tiden. Den är ungefär lika lång som mig men otroligt mycket smalare. Upptill fyra krokar, nedtill fem hjul och i mitten en liten pump. Just nu hänger en enliters genomskinlig påse med glukoslösning som är sammankopplad med den "ventil" som jag har inopererad i bröstet.
Hängande i kompisen idag har två påsar blod, en påse cytostatika och ett par påsar glykos varit. Kommer att ha slang inkopplad till i morgon bitti vid sex snåret

Att gå över till vegetarisk kost har än så länge varit ett misstag... Fast det kanske inte gör så stor skillnad för lukten (går inte att använda ordet doft här) som blir av storköksmaten gör det riktigt svårt att uppbåda någon aptit. Har börjat ösa över peppar och salt. Nästa steg är att fixa ketchup så man kan dränka maten.

Det ser lite udda ut i rummet. Hustrun har sin bärbara dator uppkopplad plus sin mobiltelefon. Själv ligger jag med ett tangent bord i knät kopplat till en av de två bärbara datorer jag har med mig. Plus att jag har båda mina mobiler på och från den ena lyssnar jag på sportradion. Har det rätt bra med tanke på omständighetrna.

I morgon får jag tillbaka mina celler som legat i frysen här i Uppsala sedan januari 2007. Återvinning är trevligt. Det skall bli intressant att känna hur kroppen tar det, förra gången var det ingen rolig historia....

2 kommentarer:

  1. Två påsar blod? Jaja, då vet jag att du mår bra och är glad iaf! hahaha :) Saknar dig och mamms! <3 / Anniiiie!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Måste vara förfärligt att tvingas titta på bonde söker fru. Det räcker väl med att inte få laga sin mat själv. Jag har ju inte varit någon storkonsument av sjukhusmat men det lilla jag varit i Uppsala fick mig att bli frisk omgående bara för att slippa maten.
    Hoppas att allt går bra annars och att du snart får komma hem. vet att det kan ta lite tid innan värdena är på plats som de ska.
    Syrrans minsting är på väg till Göteborg idag för att göra en benmärgstransplantation för andra gången. Första gången var de i Uppsala och då användes stamceller. Resultatet blev tyvärr inte så lyckat. Denna gång har de hittat en givare i USA och pga ökad risk att göra det en gång till när man är så liten som 2,5 år så blir det i Göteborg denna gång. Inte roligt alls men nödvändigt.
    Jobbigt också med avståndet. Det är inte så lätt att hjälpa till och hälsa på när det är Göteborg.
    Hälsa familjen

    SvaraRadera