onsdag 14 oktober 2009

Landstingspolitik i praktiken måste väl vara att vara patient. Ett studiebesök i verksamheten under ett antal dagar. Eget rum från början är helt ok. Fast att komma hit, några prover tagna och sedan händer inget mer.. förrän i morgon. Vet inte om det är rationellt, kanske skulle man för skrivas in för att sedan få komma tillbaka när det är skarpt. Åtminstone om man är pigg nog att fixa det. Skulle spara in ett vårddygn.
Hittills har det varit de vanliga kroppsvätske kontrollerna, EKG, blodtryck (130/90), puls (62), lyssna på lungor och klämma på lymfkörtlar. Kanske effektiv tid ca 15 minuter, sätts då i relation att jag är här i ca 18 timmar innan behandlingen sätts igång...

Stora kriget i kväll är om jag får se fotbollen eller om hustruns krav på "bonde söker fru" vinner. Inte nog att jag blir inlagd på sjukhus, jag skall torteras med patetiska program också.... mentalt illamående idag, fysiskt illamående i morgon??
Utvecklingen har gått fram gällande TV-apparater, det hänger en hyfsat stor platt TV på väggen. Rummet i sig är ok, kanske inte inrett av Simon och Thomas men får funka.

Har blivit tillfällig vegetarian. Skall bli intressant att följa den matsedeln, förra gången var inte maten det jag har lust att komma ihåg så testen blir om de lyckas bättre med det vegetariska alternativet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar