fredag 30 oktober 2009

Ett helt dygn utan att ha vänt ut och in på sig själv. Helt fantastiskt. Det blir lite annorlunda saker som man prioriterar efter att under en dryg veckas tid enbart koncentrerat sig på att överleva dagen.
Nu börjar kampen för att komma härifrån. Nyckelfrågan för mig är att äta utan att spy.... Det finns ett mentalt problem sedan förra gången jag var här vilket ger effekten att uppvärmd mat ger mig hemska luktvibrationer vilket leder till katastrof. Sen är det mjöllukten som finns i så mycket gör väldigt mycket helt ointressant. Har drömmar om fräscha sallader, frukter och hamburgare i olika former (troligen för att TV kanalerna är fulla av reklam för olika burgare).

Något annat som seglat upp på favoritlistan är salt godis. Medicineringen har gjort att munnen är något obestämbar. Det känns som om någon stoppat in något slemmigt, luddigt och definitivt obestämbart i munnen. Nu är doktorerna rädda för att det skall bli sår i munnen så tandborsten som jag är tillåten att nyttja är lite speciell, en bomullstuss är som en stålullstuss i jämförelse.....(längtar starkt efter min tandborste och "normal" tandkräm) Saltlakritsen hjälper till att få bort den värsta smaken för en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar