fredag 19 juni 2009

Midsommardagslugnet härskar över Strömsholm. Ljudet av musik i olika former har tystnat, skratten, skriken och ljudet av allsköns motorer är helt frånvarande.
Hade det inte varit för att cortison tabletternas lite knepiga biverkningar i form av bl a minskat sömnbehov vad gäller nattsömn så hade även jag hört till de sovandes skara så här dags.

Vi var på traditionell midsommarfest på St Ekeby i går kväll och det går inte att komma ifrån att traditioner är mysigt och stor eloge till alla på St Ekeby som gör det här möjligt. Vi bugar och bockar.

Annars har jag sedan klockan sex i morse pysslat med praktiska göromål runt min lilla del av kristdemokraternas Riksting som hålls i Västerås mellan 25 - 27 juni. Kommer säkert att vara lite jobbigt men kul med den stora smältdegel som så stor sammandragning av politiker från olika delar av landet och olika nivåer utgör.

Så om jag räknat rätt i biverkningsdjungeln så skall jag ha rensat undan det värsta när torsdagen kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar