onsdag 3 juni 2009

Tack Jocke. Tänk vad lite som behövs för att få inspiration. Det finns människor av kött och blod som faktiskt läser vad jag skriver. Häftigt.
Har ni märkt att det pågår någon form av valkampanj i Sverige? Det som ger mig några kickar i det avseendet är att människor vänder sig till mig och frågar, vilka är bra? Naturligtvis är det ett ansvar men även en möjlighet. Våra två högst placerade namn, Ella Bohlin och Sofia Modigh, är ruggit kompetenta båda två. Tänk vad det teamet av unga starka kvinnor skulle kunna göra i det lätt "gubbetonade " parlamentet.. Det är precis det Sverige behöver för att göra vår röst hörd i ett Europa som svämmas över av budskap.

Budgeten processas i Hallstahammar. Alliansen har samlat sig och levererat alternativa förslag. Den intressanta skillnaden är att hos majoriteten arbetar tjänstemännen fram förslagen och som sedan lätt korrigeras av (S) och (V) politiker. Hos Alliansen gör politikerna det själva, vi tänker införa en politiskt styrd organisation när väl väljarna ger oss förtroendet.

Var hos en god vän som jag tycker väldigt mycket om. Samtidigt gör det mig oerhört ont att en liten blödning i hjärnan krossar ett skarpt och vidsynt intellekt. Livet har ibland en underlig rättvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar