torsdag 16 juli 2009

Födelsedagar som räcker länge är kul. Riktigt kul. En mängd goda vänner försåg mig med en present som jag njutit av i dagarna tre. Målet var Åkerblads i Tällberg. Mycket trevligt ställe och Dalaromantik i den högre skolan.
Mycket vackra rum, fantastisk mat och härlig bubbelpool m m. Ett besök i Dalhalla gjorde inte vistelsen sämre på något sätt. Robert Wells gjorde en bra dag på jobbet och sen gjorde det inget att den gamle gitarrlegenden Albert Lee visade att han fortfarande kunde hantera en gitarr och Glen Hughes gör alltid ett gott dagsverke även om det var ett tag sedan han och Coverdale ersatte Gillan och Glover.... Stort tack till er alla som var "skyldiga" till denna present.

Annars så håller kroppen på att försöka räta upp sig efter cellgiftsbehandling nr två, det som ställer till det i kroppen är mängden cortison som ger underliga effekter på många olika plan. Var och hälsade på "änglarna" på hematologen igår. Blodvärdet höll sig över 100 så det blev inget tullande på blodcentralens förråd. Njurarna är lite ansträngda så det blir att dricka "geggamojja" vilket är den närmaste beskrivningen jag har för det pulver som löses i vatten. Fast räcker det för att rädda njurarna så lär jag dricka mycket elände...

Nu är det snart halvtid i semestern. Den som njuter mest är Åke. Han har haft två kvalificerade barnvakter i dagarna tre och levt goddagspiltliv. Det blir nog lite problematiskt att få in honom vanliga vanor igen efter att han varit i fullständigt centrum.
Skall försöka mig på lite trädgårdsavkoppling närmaste dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar