onsdag 1 juli 2009

Cellgift är ett laddat ord och hur det nu än är så har min kropp laddats med cytostatika i form av en vätska som med ganska hög hastighet tagit sig in i kroppen via en halsven.
Det var nu dags för behandling nr 2 som förutom cellgift innefattar cortison i stora doser under de närmaste 12 dagarna.
Hur det blir med biverkningarna av cellgiftet återstår att se, troligen en svettig natt till att börja med. Vad som händer tack vare cortisonet är mer klart. Munnen och svalget kommer att kännas som om det vore täckt med staniol och smörpapper vilket kommer göra vissa livsmedel rätt läbbiga.

Snart semester, lättare att rodda med tabletter och annat otyg då. Skall bli skönt att gå och småskrota här hemma och få en del gjort som underlättar livet i allmänhet.

Såg på nätet att Göran Hägglund utsetts till den roligaste partiledaren av ungdomsförbunden. Desto mer Göran släpper loss sin vassa men mycket roliga tunga desto bättre blir det, han kommer att vinna mycket på det om den sidan visas upp mer. Mer Göran åt folket..

2 kommentarer:

  1. Usch inte kul alls. Håller alla tummar och tår att allt går bra och att du slipper tråkiga biverkningar av cellgiftet.
    Idag har mitt nya liv börjat med att försöka komma iform igen. Maria och jag skall bli drillade av Erik i Rocklundaskogen imorgon.
    Tack för ett kanonjobb på Rikstinget. Ser fram emot den av Nils-Rune utlovade festen!

    SvaraRadera
  2. Kul och kul, det är tyvärr en del av mitt liv och jag får se det som en oönskad polare som jag alltid får dras med. Dock kommer jag vägra att låta eländet stå ivägen för alla roliga saker.
    Tack själv för Rikstings insatsen. Vi kompletterade varandra väl i vår lilla organisation.

    SvaraRadera