söndag 9 augusti 2009

Bröllop är kul, ännu mer kul är det när allt fungerar och festen lyfter till ett minne som kommer att leva kvar. Jag var på ett sådant bröllop igår.
Normalt så tycker min lite slitna kropp att runt sex timmar är nog när det är intensiva tillställningar. Vigseln började kl 14.00 och jag gav upp kl 03.30 så jag kan konstatera att när hjärnan verkligen vill så håller kroppen ut.

Idag flyttade Stig in till oss. Stig är en tio veckors randig katt i färgerna orange/vit. Han har alldeles för långa ben så vi får hoppas att kroppen blir proportionelig med tiden. Vi har även varit och inhandlat diverse nödvändiga saker som tex litet katthus, lådan och kattmjölk..... Vår förra katt, Shere Khan, var uppfödd på kattmjölk och han blev stor han. Behöver jag säga att Åke inte direkt jublade över konkurrensen?

Jag har fått en tidsaxel. Nu vet jag att i mitten eller i slutet av september så är det dags för helrenoveringen i Uppsala. På vägen fram tills dess skall jag underkastas två cellgiftskurer till. Det kan väl närmast förklaras som att göra ett riktigt ordentligt grundarbete innan man sätter igång och gör ytskiktet. Är ganska nöjd med tidsaxeln, den tillåter mig att hinna med lite kul saker inom framförallt jobbet innan det är dags.
Känns även bra att kunna planera in sin vistelse och se till att alla konstiga projekt som jag håller på med rullar på utan att jag behöver vara närvarande.

Har fått påstötningar att jag måste blogga oftare. Går inte att komma ifrån att det är smickrande att det finns någon som följer det som skrivs. Riktar ett tack till er som ibland kommenterar och till er som frågar efter nya rader. Skall göra mitt bästa för att leva upp till förväntningarna Märkte dock den gångna första veckan efter semestern att måndagen var inge kul och sedan var jag förvånad över att jag var så trött på fredagen innan jag insett att jag faktiskt gjort en arbetsvecka. Så det kan bli. Nu när vecka nummer två rullar igång borde systemen ha accepterat att det är arbetsvecka som gäller, tror jag..

1 kommentar:

  1. Visst var det en underbar fest! Öronen återhämtar sig fortfarande. Kanonbra blogg som vi gärna läser mer av./Anna L

    SvaraRadera