tisdag 4 augusti 2009

Semestern är nu slut. Ingen återvändo. Det läskiga var att det bara tog en inskolningsdag innan allt var som vanligt igen. Sjukt!!
Blev lite ställd när alldeles för många berättade för mig att jag var sjukskriven. Intressant att ett rykte tydligen kan bli sanning snabbt. Fast det knäppaste ryktet sade att jag låg på det yttersta och det var dags för en polisbegravning i slutet av augusti, sorry, men det är inte aktuellt vad jag vet. Den eller de startade ryktet får nog acceptera att jag är med lite längre än så.....

Politiken börjar rulla igång. I landstingsgruppen skall vi svara på det Medicinsk-etiska programmet. Inläsning till helgen kan jag tro.
Har även fått en härlig bibba från Västmanlands lokaltrafik, ett område som är lite av hjärtefråga då om vi skall ha någon form av trovärdighet i miljöarbetet så måste kollektivtrafiken bli tillgänglig och prisvärd. Annars blir det nog svårt att nå klimatmål på utsläppssidan vad gäller bilismen.

Väntar annars på körorder för renovering i Uppsala. Frågan är bara hur det skall gå att passa in i schemat......

1 kommentar:

  1. fast kan tänka mig att det finns en viss rädlsa hos unga tjejer i Hallsta att åka kollektivt efter knivdådet på perrongen för ett tag sedan...
    Så visst tillgänglighet och pris men också säkerhetsfrågan är jätteviktig för att människor ska våga åka kollektivt.

    Det är riktigt spännande ibland vad det blir för budskap när rykten börjar sprida sig.man upphör aldrig att förvånas...men, ont krut förgås inte så lätt. Än finns det mycket kvar för Roy att göra på den här jorden innan det är dags för ettan med jordvärme.

    Vad gäller den medicinska etiken tycker jag att partiet måste tänka om i sitt förhållningssätt till forskningen och användningen av vissa behandlingsmetoder. Det är knappast en framkomlig väg att stå med plakat och kräva förbud för det ena och det andra. Däremot en etisk disussion om forskning och utveckling mm. men nej tack till förbudskramare!

    Ha det bäst vi hörs

    SvaraRadera