tisdag 22 september 2009

Det luktar konstigt i sjukhuskulvertar. Något mellan blöt hund, överkokta grönsaker och unken källare. Samtidigt är det en underlig värld under ett sjukhus. Människor skyndar fram och tillbaka, olika typer av transportfordon ilar förbi och högar med saker ligger lite överallt, som om de bara blivit lämnade och bortglömda.

Undersökning i dag. Möttes av en underbart trevlig sköterska som hade roddat ett schema och som tömde mig på blod. Vidare till en läkare som jag kände igen sen sist. Det var ett kul samtal, i vissa lägen är jag nog en snäll patient och i vissa lägen kommer förhandlingsdjävulen fram i en. Skall på en partikurs 9 - 11 oktober och den vill jag inte missa och eftersom provsvaren dröjer ett tag enades vi om att 12 oktober är troligen ett lämpligt startdatum.

Vidare till tandläkaren. nu har jag i princip världens bästa tandläkare men den här damen blir nog god tvåa, sällan har jag garvat så mycket i en tandläkarstol. Har normalt lite svårt hos tandläkaren. Effekten blev också att jag var färdig tidigt så två och en halv timmes väntan. Avnjöt två korvar med pulvermos och massor av ketchup plus att det var tur att jag tagit med mig jobb.

Lungröntgen var nästa stopp. Skulle vara där 13.30 och kom 13.20. Kom in 13.25 och var färdig 13.30, helt ok effektivitet Sen blev det lite väntan till 14.30 då mitt hjärta skulle undersökas, första punkten är väl att hitta ett..
Nu hade en kamera gått sönder så nu blev det väntan, väntan och väntan. När klockan hade fem minuter kvar till fem var jag äntligen färdig.

Nytt besök hos min egen läkare i Västerås i morgon. Fast innan dess skall jag vara med på landstingsfullmäktige, har ett inlägg som jag skall göra med bäring på att jag sitter i VLs styrelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar