torsdag 3 september 2009

Nu är det andra gången på kort tid jag får frågan om jag är död... Visst passar jag in på den profil som stackaren som fick packa i hop och gå hem här i Västerås men det intressanta blir frågan om det är så, varifrån svarar jag då i telefon? Den mobiloperatören har hittat ett vinnande koncept is så fall..
Fast det är underbart att människor bryr sig, när det ringer och de vill förvissa sig om att man är levande är en riktigt fin medmänsklig gärning när det kommer till kritan.

När jag i morse steg ut för att hämta tidningen och himlen visade sig från sig bästa sida och temperaturen var sådan att den gav en föraning om att det skulle vara hög fin luft. Så naturligtvis drar jag då ett djupt andetag och håller på att kräkas. Det finns en klar baksida att hustrun hade dammiddag med räkor och andra skaldjur i lördags. De ligger nu och ruttnar i soptunnan och sprider något som gamla tiders hälsovårdsnämnd borde ha en negativ åsikt om.
Kan man rekommendera att dylika menyer på dammiddagar flyttas till den tid på året som är garanterade minusgrader för den allmänna trevnadens skull??

Fick besked i dag att jag skall upp på en förberedande läkarundersökning i Uppsala under vecka 39, förebådar att helrenoveringen närmar sig. Skall bli skönt att få det gjort så man kan börja återhämtningen och sikta in sig på 20 september 2010 när valet är klart och framtidskartan börjar visa sig.

Kyrkovalet närmar sig. Bor du i Hallstahammars kommun så får du gärna kolla in listorna för församling och kyrkofullmäktige. På plats nummer 7 på båda dessa listor finns ett namn som du kanske känner igen. Vad är då mitt valmanifest? Forsätt och slutför politiseringen av kyrkan. Stat och kyrka är separerade och då är det församlingarna och inte de politiska partierna som skall styra kyrkan. Inför rent personval till kyrkan så de som har känsla och tro styr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar