söndag 5 april 2009

När skall sista bastionen falla och LO bli partipolitiskt obundna? Att som fackförening tvingas gå i ledband av ett politiskt parti är i vårt samhälle i dag är kontraproduktivt. Se t ex på energiuppgörelsen som borde välkomnas av LO med öppna armar men det blir problem när vänsteroppositionen sablar ner den. Nu är det den lätt absurda situationen att vänsterpartiet och miljöpartiet har ett stort inflytande på LO, var det så det var tänkt?
Nej, slit er loss från bojorna och bli en organisation som företräder medlemmarna och inte tre olika partiprogram som någon gång skall bli en valplattform, kanske.. Fördelen kan bli att Vanja kan bli kvar och se till att pensionerna hålls på en hög nivå, förhoppningsvis för hela LO-kollektivet.

Det är inte kul när det är stopp i avloppet. Tio timmars arbete och det är fortfarande stopp. Blir till att ta en ledig dag i morgon och försöka rätta till flödet i rören.

Kroppen känns som den har blivit manglad av en ångvält, inte van att krypa omkring i knepiga ställningar. Det är nu jag kommer ihåg varför vi aldrig mer skull köpa hus....

2 kommentarer:

  1. Du har helt rätt! Dessutom tror jag inte att alla medlemmar känner till att de bidrar ekonomiskt till SAP!
    Kul att du börjat blogga!
    Hälsn Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Hej. Kul att se att någon offrar någon minut, många tack för det så nu kan jag fortsätta ett tag till. Vår ombudsman har jagat mig länge nog så nu har jag givit upp.....

    Var rädd om dig. Roy

    SvaraRadera